Θεσσαλονίκη

Η τεχνική κατασκευή ενός eshop δεν είναι το μοναδικό κομμάτι, ώστε να έχουμε ένα λειτουργικό κατάστημα. Πολύ σημαντικές είναι οι συνεργασίες που πρέπει να κάνουμε, ίσως και πριν καν ξεκινήσει η κατασκευή του eshop.

Συνήθως, μια επιχείρηση πρέπει να κάνει τις ακόλουθες συνεργασίες για να μπορεί να δουλέψει το κατάστημα:

  1. Μεταφορική εταιρία (courier)
  2. Τραπεζικό ίδρυμα
  3. Δικηγόρο
  4. Λογιστή
  5. Επαγγελματικός Χώρος

Σημαντικό να τονίσουμε πριν αρχίσουμε να αναφερόμαστε σε κάθε μια από τις ακόλουθες συνεργασίες που πρέπει να γίνουν, ότι τα παρακάτω είναι γενικές πληροφορίες που μεταφέρονται με κάθε επιφύλαξη. Κάθε μια πρέπει να συζητηθεί βάση της κάθε ιδιαίτερης περίπτωσης ώστε να έχετε την πλήρη εικόνα για το τι ισχύει για ειδικά για εσάς. Σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν εξειδικευμένες συμβουλές βάση των οποίων μπορείτε να σχεδιάσετε τα επόμενα επιχειρηματικά σας βήματα.

Περιεχόμενα

Συνεργασία #1: Μεταφορική εταιρία

Στην περίπτωση που η επιχείρηση δεν διαθέτει δικά της μέσα μεταφοράς προϊόντων, πρέπει να γίνει συνεργασία με μια μεταφορική εταιρεία. Είναι μια απο τις πιο σημαντικές συνεργασίες που πρέπει να γίνουν, ώστε να είμαστε έτοιμοι μετά την κατασκευή του eshop.

Βασικές Υπηρεσίες

Αν και υπάρχουν πολλές μεταφορικές, πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή τόσο στο κόστος, αλλά και στις υπηρεσίες που προσφέρουν. Η κάθε επιχείρηση μπορεί να προσφέρει συγκεκριμένες υπηρεσίες, οπότε είναι σημαντικό να υποστηρίζονται.

Ένα παράδειγμα είναι η κάλυψη. Αν η επιχείρηση σκοπεύει να διαθέσει τα προϊόντα της σε όλη την Ελλάδα, πρέπει να σιγουρευτούμε ότι η μεταφορική:

  1. Υποστηρίζει τις βασικές, αλλά και τις απομακρυσμένες περιοχές
  2. Ποιο είναι το κόστος και ο χρόνος παράδοσης σε κάθε περίπτωση

Υπάρχουν φυσικά και πολλές άλλες υπηρεσίες που προσφέρουν, όπως

  • παράδοση την επόμενη μέρα
  • παράδοση Σάββατο

Ελάχιστη κατανάλωση

Με την σύναψη συνεργασίας, η μεταφορική θα προσφέρει τις υπηρεσίες της σε καλύτερες τιμές από αυτές της λιανικής. Όμως εδώ υπάρχει κάτι που χρήζει προσοχής. Όπως γίνεται συχνά, η έκπτωση σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία έρχεται με την προϋπόθεση μιας ελάχιστης κατανάλωσης.

Η ελάχιστη κατανάλωση, είναι συνήθως της μορφής αριθμών παραγγελιών ή συνολικού κόστους αποστολών ανά μήνα. Οι μεταφορικές εταιρίες έχουν συνήθως την κατανόηση εαν το κατάστημα είναι νέο ή μόλις αρχίζει στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Λόγω αυτού, συνήθως δίνουν μια περίοδο χάριτος μέχρι η επιχείρηση να αυξήσει τις αποστολές και να πιάσει το μηνιαίο ελάχιστο.

Σε γενικές γραμμές, από την εμπειρία μου, οι ελάχιστες αποστολές που απαιτούν είναι της τάξης των 20-30 ανά μήνα. Για να έχουμε πάντα κάτι επίκαιρο και έγκυρο, πρέπει να πάρουμε προσφορά απο την μεταφορική. Η διαδικασία της προσφοράς είναι πολύ γρήγορη και την λαμβάνετε πολύ σύντομα.

Γενικό Κόστος

Οι διάφορες μεταφορικές συνήθως έχουν διαφορετικό κοστολόγιο για την κάθε υπηρεσία τους.

Για αυτές που ενδιαφέρουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι περίπου:

  • 3€ για αντικείμενο κάτω των 2 κιλών
  • 1€ για κάθε επιπλέον κιλό
  • 2€ αντικαταβολή

Το κόστος αυτό που αναφέρω είναι αυτό που πληρώνει η επιχείρηση. Συνήθως όμως υπάρχει μετακύλιση του κόστους στον πελάτη, άμεσα ή έμμεσα:

  • Άμεσα: να το πληρώνει κατα την πληρωμή της παραγγελίας ώς ξεχωριστή υπηρεσία
  • Έμμεσα: να είναι μέρος της τιμής των προϊόντων και να διαφημίζεται σαν “Δωρεάν Μεταφορικά”

Η παροχή των υπηρεσιών είναι συνήθως επί πιστώσει. Η πληρωμή γίνεται στο τέλος του μήνα, όταν έχει εκδοθεί το τιμολόγιο προς την επιχείρηση.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο Το Κόστος eshop μετά την κατασκευή. Εκεί θα βρείτε πληροφορίες για το κόστος των μεταφορικών όπως και διαδραστικό παράδειγμα για να δοκιμάσετε τις δικές σας τιμές.

Συνεργασία #2: Τραπεζικό ίδρυμα

Για να μπορείτε να λαμβάνετε πληρωμές μέσω του eshop σας, πρέπει να υπάρχει συνεργασία με κάποιο τραπεζικό ίδρυμα. Μαζί με την μεταφορική, είναι απο τις σημαντικότερες συνεργασίες που πρέπει να γίνουν για την κατασκευή του eshop.

Για αυτές τις συναλλαγές, τα τραπεζικά ιδρύματα παρέχουν τις υπηρεσίες τους έναντι χρέωσης. Η χρέωση αυτή είναι συνήθως κάποιο σταθερό ποσό συν ένα ποσοστό επί του συνολικού ποσού.

Για παράδειγμα, το σταθερό ποσό είναι της τάξεως των 0.25€ και το ποσοστό περίπου στο 3%.

Εκτός από τα παραδοσιακά τραπεζικά ιδρύματα που υπάρχουν στην χώρα μας, υπάρχει και το Viva Wallet. Εκτός από τις καλές χρεώσεις, προσφέρονται επιπλέον υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις και τους πελάτες. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι η πολύ εύκολη σύνδεση με τις πλατφόρμες ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Υπηρεσίες που υποστηρίζονται από το Viva Wallet και μπορεί να ελκύσουν περισσότερους πελάτες είναι για παράδειγμα

  • μετρητά από το σπίτι ([email protected]), όπου ο κούριερ θα έρθει να παραλάβει το ποσό
  • με μετρητά σε φυσικό σημείο της Viva ([email protected])
  • με αγορά κωδικού πληρωμής από συνεργαζόμενα πρατήρια και καταστήματα ηλεκτρονικών
  • φόρτιση μέσω e-banking
  • πληρωμή με χρήματα που υπάρχουν ήδη στο Viva Wallet του πελάτη

Δείτε το επόμενο βίντεο για μια γρήγορη παρουσίαση από την Viva.

Περισσότερα σχετικά με τις προμήθειες, μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο Το Κόστος eshop μετά την κατασκευή. Εκεί υπάρχει και διαδραστικό παράδειγμα για να δοκιμάσετε τις δικές σας τιμές.

Συνεργασία #3: Δικηγόρος

Απαραίτητη είναι η συνεργασία με έναν δικηγόρο, καθώς υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να εξετάσει και να επιληφθεί. Είναι απο τις πιο σημαντικές συνεργασίες και καλό θα ήταν να γίνει νωρίς στην κατασκευή του eshop.

Πρώτα από όλα υπάρχει το ζήτημα του καταστατικού σε περίπτωση εταιρίας. Υπάρχει η περίπτωση να χρειάζεται να τροποποιηθεί ώστε να περιλαμβάνει την νέα επιχειρηματική κίνηση της εταιρίας.

Όροι Χρήσης και Προστασία Δεδομένων

Ανεξάρτητα από την μορφή της επιχείρησης, σίγουρα θα πρέπει να γραφούν οι όροι χρήσης και η πολιτική προστασίας δεδομένων. Αυτά τα κείμενα είναι εξαιρετικά σημαντικά και πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή. Χωρίς αυτά δεν μπορεί να υπάρχει συμμορφώση της επιχείρησης με τους εκάστοτε νόμους και κανονισμούς.

Σε περίπτωση που ήδη συνεργάζεστε με κάποιο δικηγόρο, μπορείτε να αναθέσετε αυτές τις εργασίες σε αυτόν. Δώστε μεγάλη προσοχή στην ενημέρωση του σχετικά με τον Γενικό Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, το λεγόμενο GDPR. Είναι ένας σχετικά νέος κανονισμός και όπως και σε όλα τα νομικά θέματα, δεν είναι όλοι οι δικηγόροι εξειδικευμένοι στα πάντα.

Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε τον κατάλληλο δικηγόρο για τα νομικά του ηλεκτρονικού καταστήματος σας, απευθυνθείτε στον κατασκευαστή του eshop. Κατα πάσα πιθανότητα θα γνωρίζει τον κατάλληλο απο προηγούμενες κατασκευές.

Συνεργασία #4: Λογιστής

Πολύ σημαντική είναι και η συμβολή ενός λογιστή σε αυτό το εγχείρημα. Ο λογιστής θα σας συμβουλέψει σε φορολογικά θέματα, επιχειρηματικής δραστηριότητας και ασφάλισης. Επιπλέον, θα είναι αυτός που θα συνεργάζεστε συχνά για την τήρηση των φορολογικών, και όχι μόνο, υποχρεώσεων. Είναι απο τις πιο σημαντικές συνεργασίες και καλό θα ήταν να γίνει νωρίς στην κατασκευή του eshop.

Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας – ΚΑΔ

Ένα πολύ σημαντικό που πρέπει να κάνετε με τον λογιστή, είναι η επιλογή των κατάλληλων Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (ΚΑΔ). Μέσω των ΚΑΔ γνωστοποιείτε την δραστηριότητα που ασκείτε. Για παράδειγμα κατασκευή κοσμημάτων.

Σημείωση ότι υπάρχουν ειδικοί ΚΑΔ για δραστηριότητα μέσω διαδικτύου. Αυτό σημαίνει ότι μια επιχείρηση που έχει ήδη έναν ΚΑΔ για να πουλάει προϊόντα στο φυσικό της κατάστημα, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μπορεί με τον ίδιο να το κάνει μέσω διαδικτύου.

Ασφάλιση

Αν σκέφτεστε τώρα να ξεκινήσετε το ελεύθερο επάγγλεμα, πρέπει να συμβουλευτείτε έναν λογιστή ώστε να εξετάσετε τις επιλογές ασφάλισης. Για παράδειγμα, σε περίπτωση που κάποια σύμβαση εργασίας, υπάρχει περίπτωση να πρέπει να καταβάλλετε μικρότερο ποσό απο το κανονικό.

Εφόσον πρόκειται να ξεκινήσετε δραστηριότητα μέσω διαδικτύου, πρέπει ο λογιστής να γνωρίζει τις σχετικές διαδικασίες και ιδιαιτερότητες. Πρέπει να μπορεί να σας συμβουλεύει κατάλληλα, πράγμα το οποίο δεν είναι δεδομένο για όλους τους λογιστές.

Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε τον κατάλληλο λογιστή, απευθυνθείτε στον κατασκευαστή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Κατα πάσα πιθανότητα θα γνωρίζει τον κατάλληλο απο προηγούμενες υλοποιήσεις.

Συνεργασία #5: Επαγγελματικός Χώρος

Είναι συνηθισμένη η περίπτωση που κάποιος θέλει να αρχίσει εμπορική δραστηριότητα χωρίς να έχει φυσικό κατάστημα. Αν και δεν είναι στην ίδια κατηγορία με τις άλλες συνεργασίες που πρέπει να γίνουν για την κατασκευή του eshop, είναι εξίσου σημαντική.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν λύσεις χαμηλού κόστους ώστε να είμαστε συνεπείς. Υπάρχουν αρκετοί μικροί χώροι με ενοίκιο κάτω από 100€ τον μήνα, που μπορούν να καλύψουν αυτή την ανάγκη.

Το σημαντικό εκεί είναι να είναι ικανοποιητικός σε μέγεθος ώστε να μπορεί να δικαιολογηθεί η αποθήκευση των προϊόντων σε αυτό.

Σύνοψη

Όπως είδαμε είναι αναγκαίο να γίνουν οι απαραίτητες συνεργασίες ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Αν και τελικά αυτά που πρέπει να γίνουν δεν είναι πολλά και ο καθένας μπορεί να τα αναλάβει, απαιτεί εμπειρία και γνώση πάνω στον τομέα της διαχείρισης έργου. Έτσι θα αποφευχθούν τυχόν παγίδες και θα ολοκληρωθεί το έργο όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Για τον λόγο αυτό, καλό θα ήταν να απευθυνθείτε στον κατασκευαστή της σελίδας, σε περίπτωση που μπορεί να αναλάβει τις περισσότερες εργασίες σε αυτό το κόμματι.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Περιεχόμενα

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Περισσότερα

ERP System
Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Τι είναι ERP system και πως βοηθάει; – Infographic

Ένα συστήμα ERP είναι από τις πιο έξυπνες κινήσεις που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση. Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει;

eshop
e-commerce

Διαχείριση eshop – Ομοιότητες με φυσικό κατάστημα

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρκετές ομοιότητες και κάποιες διαφορές με τα φυσικά. Δείτε τι πρέπει να περιμένει κάποιος που γνωρίζει τι πρέπει να κάνει σε ένα φυσικό κατάστημα, αλλά όχι σε ένα ηλεκτρονικό.

Ερωτήσεις κατασκευή eshop
e-commerce

5 Συχνές ερωτήσεις για κατασκευή eshop

Εδώ θα βρείτε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις που κάνουμε όταν θέλουμε να ξεκινήσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.