Θεσσαλονίκη

Εδώ και αρκετά χρόνια, παρατηρούμε την εξέλιξη του εμπορίου από τα φυσικά καταστήματα, στον ηλεκτρονικό χώρο. Λόγω του ότι το κόστος κατασκευής ενός eshop έχει μειωθεί, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις προχωρούν στην κατασκευή ενός, ώστε να μπορούν οι πελάτες τους να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου.

Το αποτέλεσμα είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο, από ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λίγων επιχειρήσεων έχει μετατραπεί σε βασικό στοιχείο κάθε επιχείρησης.

Κατά το πέρασμα του χρόνου όμως και οι λύσεις για την υποδομή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έχουν αλλάξει. Πλέον το κόστος για την κατασκευή eshop είναι κατά πολύ μικρότερο, γεγονός που καθιστά πιο εύκολη την απόφαση.

Σε αυτό το άρθρο θα καλυφθούν ζητήματα σχετικά με την αξία και το κόστος, έχοντας ταυτόχρονα υπόψιν το πως θα μεγιστοποιήσουμε το κέρδος.

Περιεχόμενα

Χρειάζομαι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Πιστεύετε ότι το προϊόν ή η υπηρεσία που διατίθεται έχει αξία και θα ωφελούταν από ένα μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό; Εαν ναι, το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ο τρόπος να επιτύχετε την ανάπτυξη στην επιχείρηση σας.

Ελλάδα – Ηλεκτρονικές Αγορές % (Α’ Τρίμηνο 2019)

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές είχαν για Τρίτη συνεχή χρονιά άνοδο, αγγίζοντας το 41,5%. Το μεγαλύτερο μερίδιο των ηλεκτρονικών αντί συμβατικών συναλλαγών να είναι στα είδη ένδυσης, υπόδησης και αθλητικών ειδών, με 61.7%. Πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή Χρήση Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 2019.

Όπως παρατηρούμε, ακόμη και πριν από την κρίση του νέου κορονοϊού SARS-CoV2, υπήρχε η προοπτική ανάπτυξης στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Φαίνεται όμως ότι θα αυξηθεί λόγω των μέτρων της κοινωνικής αποστασιοποίησης (social distancing).

Στους τομείς που υπάρχει ανταγωνισμός, πολλές επιχειρήσεις έχουν ήδη ή έχουν δρομολογήσει την κατασκευή ενός eshop.

Έμμεσα και μελλοντικά οφέλη

Επιπλέον, υπάρχει μια μοναδική ευκαιρία που δεν μπορεί να παραλειφθεί. Αυτή της περαιτέρω αυτοματοποίηση των διαδικασιών της επιχείρησης.

Τα μοντέρνα συστήματα ηλεκτρονικών καταστημάτων, έχουν ορισμένες δυνατότητες μηχανοργάνωσης και μπορούν να συνδεθούν με άλλα προγράμματα της επιχείρησης. Έτσι μπορούν να γίνουν οι εργασίες πιο γρήγορα και εύκολα, εξοικονομώντας χρόνο και αυξάνοντας το κέρδος.

Τέλος, μπορείτε να εξάγετε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα σας και την επιχείρησης σας. Έτσι μπορείτε να δείτε την άποψη των πελατών, και να προσαρμοστείτε ανάλογα.

Θα μου αποφέρει ουσιαστικό κέρδος η κατασκευή eshop;

Η πιο εύλογη ερώτηση είναι αν τελικά το κόστος κατασκευής ενός eshop θα αποφέρει τα έσοδα ώστε υπάρχει κέρδος.

Αν και η επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, το πιο σημαντικό είναι η αναγνώριση της ευκαιρίας.

Με άλλα λόγια: “Υπάρχει δυνατότητα να αυξήσω τις πωλήσεις μου εαν κάνω ένα eshop;”

Ενδεικτικές ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν:

  1. Ποιος είναι ο ανταγωνισμός;
  2. Στην παρούσα κατάσταση, τι διαφορετικό θα προσφέρει η υπηρεσία ή το προϊόν μου ώστε να με προτιμήσουν;
  3. Πως θα αλλάξουν οι συνήθειες των καταναλωτών τα επόμενα χρόνια και τι προσφέρω πάνω σε αυτό;

Για μια επιχείρηση που έχει φυσικό κατάστημα, μια καλή ένδειξη είναι ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες αξιολογούνται θετικά. Εαν υπάρχει παραπάνω μερίδιο που μπορεί να διεκδικήσει, τότε ένα eshop θα έδινε μια καλή ώθηση στις πωλήσεις.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι το αγοραστικό κοινό είναι πλέον αυτό του διαδικτύου. Οι πελάτες πλέον μπορεί να είναι σε διαφορετικές τοποθεσίες από την βάση της επιχείρησης.

Εφόσον υπάρχει ευκαιρία, πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στο κόστος του έργου και στην ταχύτητα υλοποίησης.

Ζητήματα κόστους κατασκευής eshop

Το κόστος και η ταχύτητα, εξαρτώνται από την τεχνική υλοποίηση, τη νομική συμμόρφωση, το περιεχόμενο, και την προώθηση.

Όπως θα αναφερθεί στην συνέχεια, πάντα υπάρχουν τρόποι να κρατήσουμε το κόστος χαμηλό, χωρίς να θυσιάσουμε τον απώτερο στόχο.

Τεχνική υλοποίηση

Το πρώτο και από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν την επιχείρηση που ξεκινάει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι το κόστος κατασκευής του eshop σας.

Σημαντικό είναι να βρούμε εκείνο το σημείο που θα επενδύσουμε το μικρότερο δυνατό ποσό και ταυτόχρονα θα έχουμε το μέγιστο κέρδος.

Εάν μια επιχείρηση μόλις ξεκινάει το ηλεκτρονικό της κατάστημα, το κόστος και ο χρόνος πρέπει να περιοριστούν στο μικρότερο δυνατό. Πρέπει να υπολογίζουμε πάντα ότι πρέπει να υλοποιηθούν μόνο όσες λειτουργίες θεωρούνται απαραίτητες.

Συνεπώς, αυτό που πρέπει να συμφωνήσετε πρίν ξεκινήσει η κατασκευή του eshop σας, είναι ποιές είναι οι απαραίτητες λειτουργίες για εσάς. Έτσι θα γνωρίζετε το κόστος κατασκευής του eshop σας, όσο και τον χρόνο κατασκευής.

Σημαντικό είναι να υπάρχει συμβουλευτική πάνω στις απαιτήσεις σας, ώστε να χρησιμοποιηθεί το κεφάλαιο σας όσο καλύτερα γίνεται.

Νομική Συμμόρφωση – Όροι Χρήσης & Πολιτική Προστασίας Δεδομένων

Εκτός από μια λειτουργική και καλά σχεδιασμένη σελίδα, πολύ σημαντικό είναι να είναι συμμορφωμένη με τους νόμους και τις οδηγίες του Ελληνικού κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (General Data Protection Regulation – GDPR).

Πιο ειδικά, οι Όροι Χρήσης και η Πολιτική Προστασίας Δεδομένων είναι εργασίες για τις οποίες χρειάζεται ένας δικηγόρο. Αν και μπορεί να υπάρχουν κείμενα ελεύθερα στο διαδίκτυο, πρέπει να αντικατοπτρίζουν τις συγκεκριμένες πρακτικές της εν λόγω επιχείρησης. Αυτά πρέπει μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον αν χρειαστεί, σε περίπτωση διαφωνίας.

Το κόστος αυτής της εργασίας αν και δεν είναι πολύ υψηλό είναι σεβαστό και προσθέτει αρκετά στο τελικό κόστος. Είναι γενικά προτιμότερο να επιλέξετε ένα πακέτο κατασκευής που να τους καλύπτει, αντί να πρέπει να ψάξετε απο μόνοι σας.

Περιεχόμενο Καταστήματος

Εκτός από το τεχνικό κομμάτι, μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στο περιεχόμενο του eshop, το οποίο συνήθως περιλαμβάνει:

  • Τα προϊόντα που διαθέτει το κατάστημα (φωτογραφίες, περιγραφές, κ.α.)
  • Κείμενα σχετικά με τον χώρο που δραστηριοποιείται η επιχείρηση

Όπως είναι αναμενόμενο, ένα πλούσιο περιεχόμενο βοηθάει εξαιρετικά ένα κατάστημα. Τόσο τους πελάτες του κατα την διάρκεια των αγορών αλλά και στην προώθηση του.

Εικόνες Προϊόντων

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στις εικόνες των προϊόντων. Οι εικόνες είναι αυτές που ψάχνει ο καθένας μας όταν αγοράζει ένα προϊόν μέσω διαδικτύου. Μια καλή εικόνα μπορεί να προωθήσει καλύτερα ένα προϊόν από ότι ένα καλό κείμενο.

Εάν υπάρχουν ήδη εικόνες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, η εισαγωγή τους στο κατάστημα είναι υπόθεση ρουτίνας.

Εάν δεν υπάρχουν διαθέσιμες φωτογραφίες, το κόστος είναι μεγάλο για μια επαγγελματική φωτογράφιση.

Όμως και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει τρόπος να κρατηθεί το κόστος χαμηλά. Υπάρχει δυνατότητα με την κατάλληλη χρήση προγραμμάτων, μιας μέσης φωτογραφικής μηχανής, και μερικών αντικειμένων χαμηλού κόστους να έχουμε αξιοπρεπή αποτελέσματα.

Το σημαντικό είναι να υπάρχει διάθεση και το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα ικανοποιητικό.

Συνοδευτικές πληροφορίες

Αναφορικά με τα συνοδευτικά κείμενα που μπορεί να υπάρχουν στο ηλεκτρονικό κατάστημα, αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Ιδιαίτερες πληροφορίες του κάθε προϊόντος, όπως ύφασμα, χρώμα
  • Οδηγίες, όπως για το πως θα μετρήσει ο πελάτης το μέγεθος του σε περίπτωση καταστήματος ρούχων
  • Άρθρα με πληροφορίες ή ιδέες, όπως συνδυασμό χρωμάτων σε περίπτωση καταστήματος ειδών διακόσμησης.

Σε αυτό τον τομέα, μπορεί η επιχείρηση να προωθήσει άτομα της που έχουν τις γνώσεις και την διάθεση. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα αναθεσης εκτός της επιχείρησης, με το ανάλογο κόστος

Προώθηση

Η προώθηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας που καθορίζει την επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Μπορεί να πραγματοποιηθεί στο διαδίκτυο μέσω διαφημίσεων σε ιστοσελίδες και social media, αλλά και μέσω των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Στην περίπτωση της πληρωμένης διαφήμισης, υπάρχουν επιλογές όπως να εμφανίζεστε πάνω από τα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google ή να προωθείτε το κατάστημα σας μέσω του Facebook.

Διαφήμιση στα social media

Η διαφήμιση στα social media αποτελεί μια αποδοτική πρακτική. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής των ατόμων που θα δούν την διαφήμιση, όπως συγκεκριμένη ηλικία, φύλο, περιοχή, κλπ. Σε αυτή την περίπτωση είναι στην ευχέρεια της επιχείρησης το ποσό που θα διαθέσει.

SEO

Εκτός της πληρωμένης διαφήμισης, υπάρχει και η τεχνική του Search Engine Optimization (SEO). Με αυτήν, η σελίδα σας παρέχει τις κατάλληλες πληροφορίες σε μηχανές αναζήτησης, όπως της Google, ώστε να βρεθείτε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων.

Ανάμεσα στους παράγοντες που χρησιμοποιούνται στο SEO είναι:

  1. Άρθρα στο ιστολόγιο (μετράει η ποιότητα αλλά και η ποσότητα)
  2. Κατηγορίες και ετικέτες προϊόντων
  3. Ευκολία χρήσης από τις κινητές συσκευές
  4. Σύνδεσμοι από τις άλλες σελίδες προς το κατάστημα
  5. Χρόνος περιήγησης χρήστη στην σελίδα

Αντίθετα με τις πληρωμένες διαφημίσεις, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία (6-12 μήνες). Προϋποθέτει συνεχή βελτίωση, δοκιμές, και επίβλεψη της ιστοσελίδας. Μπορεί όμως να αποφέρει θεαματικά αποτελέσματα. Όπως θα ξέρουμε από προσωπική εμπειρία, πολλές φορές επιλέγουμε τα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας της Google.

Περισσότερα σχετικά με ένα τυπικό σενάριο κόστους προώθησης, μπορείτε να βρείτε στο Το Κόστος ενός Ηλεκτρονικού Καταστήματος Μετά Την Υλοποίηση.

Σύνοψη

Όπως είδαμε, υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να ξεκινήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα άμεσα. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και έχει μεγάλη σημασία ποιος ήταν αρκετά γρήγορος.

Το κόστος υλοποίησης, μπορεί να κρατηθεί μικρό, αφήνοντας ταυτόχρονα πόρους για άλλα κόμμάτια της επιχείρησης.

Αν και αρχικά το μεγαλύτερο μέρος του κόστους είναι το κόστος κατασκευής του eshop, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και κόστος συντήρησης. Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο Το Κόστος ενός Ηλεκτρονικού Καταστήματος Μετά Την Υλοποίηση.

Επιπλέον, εκτός απο την κατασκευή, υπάρχουν και συνεργασίες που πρέπει να κάνετε, στις οποίες πρέπει να δώσετε μεγάλη βαρύτητα, ώστε να είναι τελικά η κατασκευή πετυχημένη. Περισσότερα στο άρθρο Συνεργασίες για κατασκευή eshop.

Σε κάθε περίπτωση, αν ενδιαφέρεστε για μια τέτοια κίνηση, καλό είναι να μην περιμένετε άλλο. Συζητήστε την ιδέα σας τώρα με άτομα που εμπιστεύεστε και λάβετε επιπλέον γνώμες που θα σας βοηθήσουν.

Σε μερικές εβδομάδες ίσως να έχετε σε λειτουργία το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Περιεχόμενα

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Περισσότερα

ERP System
Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Τι είναι ERP system και πως βοηθάει; – Infographic

Ένα συστήμα ERP είναι από τις πιο έξυπνες κινήσεις που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση. Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει;

eshop
e-commerce

Διαχείριση eshop – Ομοιότητες με φυσικό κατάστημα

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρκετές ομοιότητες και κάποιες διαφορές με τα φυσικά. Δείτε τι πρέπει να περιμένει κάποιος που γνωρίζει τι πρέπει να κάνει σε ένα φυσικό κατάστημα, αλλά όχι σε ένα ηλεκτρονικό.

Ερωτήσεις κατασκευή eshop
e-commerce

5 Συχνές ερωτήσεις για κατασκευή eshop

Εδώ θα βρείτε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις που κάνουμε όταν θέλουμε να ξεκινήσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.