Θεσσαλονίκη

Είναι πολύ συνηθισμένο όταν πάμε να δημιουργήσουμε ένα eshop να εστιάζουμε στο κόστος της κατασκευής. Αυτό συμβαίνει γιατί είμαστε ενθουσιασμένοι που θα έχουμε ένα νέο εργαλείο και νέους πελάτες.

Για μία στιγμή, πρέπει όμως να αφήσουμε αυτόν τον ενθουσιασμό στην άκρη και να σκεφτούμε πως θα είναι η καθημερινότητα μας με το eshop σε βάθος χρόνου.

Το σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας μας που θα αναλύσουμε σε αυτό το άρθρο έχει να κάνει με το κόστος του eshop μετά την κατασκευή. Πόσο θα μας κοστίσει ώστε να το κρατήσουμε ζωντανό και να μας αποφέρει τα μέγιστα;

Με την μέχρι τώρα εμπειρία σας, δημιουργήστε μια πρόχειρη λίστα με κόστη που ξέρετε ή πιστεύετε ότι θα υπάρξουν, και πάμε να τα δούμε αναλυτικά.

Περιεχόμενα

Τεχνικό Κόστος – Όνομα, Φιλοξενία, και Ασφάλεια

Ένα από τα πράγματα που πρέπει να βάλουμε στο τραπέζι είναι το κόστος του ονόματος, καθώς και της φιλοξενίας και της ασφάλειας.

Για όσους δεν γνωρίζουν, αναφέρω τι είναι το κάθε ένα με ένα ενδεικτικό κόστος για το καθένα:

  • Όνομα σελίδας: Είναι η διεύθυνση που πρέπει να πληκτρολογήσει κάποιος για να μπει στο κατάστημα μας. Κυμαίνεται στα 15€ / χρόνο.
  • Φιλοξενία: Η σελίδα μας για να μπορεί να είναι διαθέσιμη μέσω διαδικτύου, πρέπει να την φιλοξενεί ένας εξυπηρετητής (server). Αν και υπάρχουν πακέτα που ξεκινούν κάτω από 5€, μια τιμή στα 10€ / μήνα, είναι φυσιολογική.
  • Ασφάλεια: Χρειαζόμαστε ένα πιστοποιητικό ασφάλειας, για να μπορέσουμε να κρυπτογραφήσουμε τα δεδομένα που μας δίνουν οι πελάτες. Υπάρχουν διαφόρων τύπων πιστοποιητικά, αλλά σε γενικές γραμμές το κόστος είναι της τάξεως των 20€ / χρόνο.

Επειδή το κόστος δεν είναι τελικά μεγάλο, υπάρχει συνήθως δυνατότητα πακέτων που θα καλύπτουν και τα τρία. Έτσι, και η τιμή είναι συμφέρουσα και επιπλέον δεν θα χρειαστεί να ανησυχείτε οι ίδιο για το κάθε ένα ξεχωριστά.

Κόστος Προώθησης

Το μεγαλύτερο κοστος και από το δυσκολότερο να εκτιμηθεί, είναι η προώθηση. Υπάρχει μεγάλη ευελιξία και είναι στο χέρι της επιχείρησης το ποσό που είναι διατεθειμένη να διαθέσει. Πάντα όμως πρέπει να δικαιολογείται απο τα αποτελέσματα.

Στο απλό σενάριο της βασικής προώθησης στα κοινωνικά δίκτυα, μπορούμε να το πετύχουμε από 5€ την μέρα, ενδεικτικά. Αυτό μεταφράζεται σε 35€ περίπου αν σκοπεύουμε να το κάνουμε για μια ολόκληρη εβδομάδα. Το τελικό ποσό που θα διαθέσουμε τελικά όμως, εξαρτάται από τους στόχους μας, ώστε τελικά να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επιπλέον, στην τελική απόδοση της διαφήμισης προφανώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως το ίδιο το προϊόν και πως προβάλλεται αυτό.

Από εκεί και πέρα, εφόσον υπάρχει και ιστολόγιο (blog), μπορούν να συγγραφούν άρθρα που θα ενδιαφέρουν το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε και θα φέρουν πελάτες στο κατάστημα μας. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάμε το κατάστημα μας να αποκτήσει ταυτότητα. Αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ανακαλυφθεί μέσω των μηχανών αναζήτησης.

Το κόστος αυτού μπορεί να κρατηθεί μικρό αν υπάρχει κάποιος στην επιχείρηση που μπορεί να γράψει σχετικά άρθρα. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα συγγραφής τους μέσω ανάθεσης. Σε εκείνη την περίπτωση, ένα ενδεικτικό κόστος 50€ για κάθε άρθρο είναι λογικό. Οπότε αν σκοπεύουμε να έχουμε περίπου 2 άρθρα την εβδομάδα, μιλάμε για ένα κόστος των 100€ την εβδομάδα.

Κόστος Παραγγελίας – Μεταφορικά και Προμήθεια Συναλλαγών

Αναμφίβολα, ένα μεγάλο κόστος που θα χρειαστεί να πληρώσετε είναι αυτό των μεταφορικών και των συναλλαγών.

Συνήθως αυτό είναι ένα κόστος που μεταφέρεται στους πελάτες. Είναι όμως απαραίτητο να γνωρίζουμε ποιο είναι αυτό σαν να το πληρώναμε εμείς. Αυτό γιατί μπορεί εύκολα να αποτρέψει τους πελάτες να προχωρήσουν με μια αγορά.

Μεταφορικά

Σχετικά με το κόστος των μεταφορικών, σε γενικές γραμμές οι μεταφορικές εταιρίες έχουν ένα κόστος της τάξεως των

  • 3€ για κάθε αποστολή κάτω των 2 κιλών
  • 1€ κάθε παραπάνω κιλό
  • 2€ η αντικαταβολή

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε ένα διαδραστικό παράδειγμα με το μηνιαίο κόστος των μεταφορικών.

Σχετικά με το πως θα διαχειριστεί το κόστος των μεταφορικών, αυτό είναι απόφαση της επιχείρησης και μάλιστα υπάρχει ευελιξία εκεί.

Για παράδειγμα, μπορεί η επιχείρηση να αποφασίσει ότι το κόστος θα το πληρώσει ως έχει ο πελάτης.

Μια άλλη επιχείριση μπορεί να αποφασίσει ότι θα ενσωματώσει το κόστος στην τιμή του κάθε προϊόντος και με δωρεάν μεταφορικά.

Συναλλαγές

Το άλλο κόστος ενός eshop μετά την κατασκευή, είναι εκείνο της χρήσης των υπηρεσιών των τραπεζικών ιδρυμάτων.

Τα τραπεζικά ιδρύματα μπορεί να είναι οι παραδοσιακές τράπεζες που έχουμε στην Ελλάδα, όπως Πειραιώς, Eurobank, Εθνική, αλλά μπορεί να είναι και άλλα όπως η Viva.

Σε γενικές γραμμές και για λόγους κατανόησης του μεγέθους της χρέωσης, η χρέωση κάθε μιας συναλλαγής έχει 2 μέρη

  • Σταθερή χρέωση ποσού, της τάξεως του 0.25€
  • Ποσοστό επί του συναλλασσόμενου ποσού, της τάξης του 3%

Οπότε ο τύπος που θα ακουλουθηθεί για να χρεωθεί η συναλλαγή είναι

Χρέωση = 0.25€ + Ποσό Συναλλαγής * 3%

Ακολουθεί ένα διαδραστικό παράδειγμα για το πως μπορούν να διαμορφωθούν τα μεταφορικά και το κόστος συναλλαγών για μια πώληση.

Συνολικό Κόστος ανα Μήνα: Ένα Τυπικό Σενάριο

Για να γίνει λίγο πιο ξεκάθαρο, θα δώσω ένα σενάριο μιας επιχείρησης που έχει μόλις ξεκινήσει το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Σκοπός είναι να δούμε πόσο είναι το κόστος ανά μήνα κάνοντας τα απολύτως απαραίτητα. Οπότε για το παράδειγμα αυτό, θεωρούμε ότι το κατάστημα έχει προφανώς το τεχνικό κόστος και την βασική διαφήμιση.

Εδώ δεν βάζω το κόστος των μεταφορικών και προμηθειών, αυτά συνήθως μεταφέρονται στον πελάτη. Επισης δεν είναι μέσα το κόστος συγγραφής άρθρων που είναι προαιρετικό και μπορεί να το αναλάβει και η ίδια η επιχείρηση.

ΚατηγορίαΚόστοςΚόστος / Μήνα
Τεχνικό Κόστος155€ / Χρόνο13€ / Μήνα
Διαφήμιση5€ / Ημέρα150€ / Μήνα
Συνολικό Κόστος / Μήνα163€ / Μήνα

Φυσικά αυτό το κόστος μπορεί πολύ εύκολα να μεταβληθεί (ιδίως προς τα πάνω), αν επιλεγεί περισσότερη διαφήμιση και θέλει να δουλέψει στο να εμπλουτίσει το περιεχόμενο του καταστήματος της ή της προώθησης.

Σύνοψη

Όπως είδαμε, το κόστος για να κρατήσουμε ένα eshop δεν είναι απαγορευτικό. Φυσικά αυτό μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις ανάγκες και τις προοπτικές της επιχείρησης.

Η μεγάλη ερώτηση πάντα είναι αν μπορούμε να καλύψουμε το κόστος αυτό βάση των κερδών που θα έχουμε.

Αν και δεν είναι εύκολο να εκτιμηθεί από την αρχή, με ομαδική προσπάθεια, μπορούμε να δώσουμε μια καλή ώθηση και να πετύχουμε.

Εφόσον έχει αποκτήσει κάποια δυναμική το κατάστημα, τα κέρδη θα είναι μεγαλύτερα από όσα επενδύθηκαν.

Ταιριάζουν όλα αυτά τα κόστη με την λίστα που κάνατε στην αρχή; Αφήστε το σχόλιο σας παρακάτω!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Περιεχόμενα

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Περισσότερα

ERP System
Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Τι είναι ERP system και πως βοηθάει; – Infographic

Ένα συστήμα ERP είναι από τις πιο έξυπνες κινήσεις που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση. Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει;

eshop
e-commerce

Διαχείριση eshop – Ομοιότητες με φυσικό κατάστημα

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρκετές ομοιότητες και κάποιες διαφορές με τα φυσικά. Δείτε τι πρέπει να περιμένει κάποιος που γνωρίζει τι πρέπει να κάνει σε ένα φυσικό κατάστημα, αλλά όχι σε ένα ηλεκτρονικό.

Ερωτήσεις κατασκευή eshop
e-commerce

5 Συχνές ερωτήσεις για κατασκευή eshop

Εδώ θα βρείτε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις που κάνουμε όταν θέλουμε να ξεκινήσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.